no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

مجموعه نرم افزار های اندروید ابجد - فروشگاه پویا فایل


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
مجموعه نرم افزار های اندروید ابجد
pdf
ژانویه 15, 2017
3300 کیلوبایت
0 تومان
5 فروش

مجموعه نرم افزار های اندروید ابجد


مجموعه نرم افزار های اندروید ابجد

نتیجه تصویری برای نرم افزار های اندروید ابجد

در بحار الانوار آمده هست که از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در زمینه حروف ابجد سؤال شد و آن حضرت فرمودند «تفسیر حروف ابجد را یاد بگیرید، چرا که تمام شگفتی‌ها در آن است».

ضمناً از حضرت علـی بن موسی الرضا(علیه السلام) حکایت شده هست که « نخستین چیزی که خداوند متعال خلق نمـود تا نوشتن را برای مخلوق خود بیاموزد حروف معجم بود».

صور هشتگانه حروف جُمل یا حروف ابجد شیوه‌ای برای مرتب سازی حروف زبان عربی هست که بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی مرتب شده اند.

بنا بر اکتشافات اخیر (آثار رأس شَمره در شمال سوریه) احتمالا الفبای خط اوگارتی‌‌ها، نخستین الفبایی باشد که تابحال شناخته شده می باشد. نگارش این کتیبه ‌ها که به خط میخی شبیه هست به اواسط هزاره دوم پیش از میلاد می‌رسد. الفبای آن بر صامت ‌ها استوار هست و حاوی بیست و دو حرف هست که در شش تیـم نخست الفبای ابجدی گرد آمده می باشد. این الفبا از طریق زبان‌ های آرامی به عربی راه یافته می باشد.

در زمان های قبلی علم حروف و عدد، آمیختگی ویژه ای با هم داشته؛ از این جهت هست که طلسمات و حساب های نجومى و تقویمى و احکام نجوم را که بابلیان و مصریان وضع کرده ‌‏اند به حروف ابجدى هست و در علم اسطرلاب هم از ترتیبات ابجدى بهره گیری می شود .

از نظر اکثر حکمای قدیم، هر یک از حروف حاوی فوائد و آثار و کمالاتى می باشند که این فوائد به حسب انقسام به عناصر اربعه و تعلق به کواکب سبعه مختلـف می گـردد و چنین گفته اند که حرف به منزله جسد است، و عدد به منزله روح. یعنی برای مثال میـان دو کلمه ای که حاوی عدد وامیزانی می باشند ، رابطه ویژه ای می توان فکر نمود.

از طریق حساب ابجد می توان عدد منطبق بر هر کلمه ای را محاسبه نمـود

 

نوع : apk

نوع نگارش : فارسی

 



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس