no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

نرم افزار اندروید تعبیرخواب هوشمند - فروشگاه پویا فایل


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

نرم افزار اندروید تعبیرخواب هوشمند
zip
ژانویه 10, 2017
3 مگابایت
3000 تومان
0 فروش

نرم افزار اندروید تعبیرخواب هوشمند


علم تعبیر خواب، علمی وهبی و خدادادی است، نه کسبی، و نمی‌شود از راه آموزش آن را فراگرفت. خداوند متعال به هر که بخواهد، استعداد تعبیر خواب و خواب‌گزاری عطا می‌کند. در بحث تعبیر خواب، علاوه‌بر ذوق و استعداد شخص معبّر و خواب‌گزار، طبیعت شخص خواب‌بین، محیطی که در آن زندگی می‌کند، افکار و مشغولیت‌هایی که دارد، حتی فصل و موسمی که در آن به‌سر می‌برد، همچنین وضعیت اخلاقی و رفتاری وی، همه نقش دارند. گاه دو شخص یک‌جور خواب می‌بینند، امّا تعبیر خواب آن‌ها بر حسب وضعیت هر یک متفاوت است. نکته دیگر این‌که اطلاعاتی که از تعبیر خواب به‌دست می‌آید بر پایه قیاس و گمان است، نه علم قطعی و یقینی.
خواب‌ها انواع زیادی دارند که سه نوع شناخته‌شده‌ آن‌ها در پرتو احادیث نبوی عبارت است از:
۱. بُشری (بشارت، مژده)، که در آن رسیدن خبر خوش و یا وقوع اتفاق نیکویی از جانب خداوند به انسان مژده داده می‌شود؛ به این نوع خواب‌ها «مُبشّرات» [و رؤیاهای صادقه و صالحه] می‌گویند.
۲٫ خواب‌های بد و ترسناک، که در این نوع خواب‌ها غالباً شیطان دخل و تصرف دارد.
۳٫ حدیث‌النفس، در این نوع خواب‌ها انسان با خودش هم‌صحبت می‌شود و این خواب‌ها زاییده افکار و انعکاس اتفاقات روزمره پیرامون شخص است؛ در واقع دغدغه‌هایی که شخص در طول روز با آن‌ها دست به گریبان بوده است، در خوابش انعکاس می‌یابد.
گفتنی‌ست انسان امروزی که اکثر گرفتار مشکلات و دغدغه‌های مادی یا روحی ـ روانی است، بیشتر خواب‌هایش از دو نوع اخیر‌اند، یا شیطان در آن‌ها دخل و تصرف دارد و یا اتفاقات و دغدغه‌های روزمره در خواب افراد انعکاس می‌یابد. در چنین شرایطی اگر شخص خواب پریشان و یا ترسناکی ببیند، دچار ترس و اضطراب شده و نگران می‌شود که نکند اتفاق بدی در انتظارش است؛ و اگر به‌ظاهر چیز خوبی در خواب ببیند، گمان می‌برد که مژده‌ای به او رسیده است و به امیدهای واهی و خیالی دل می‌بندد. غالباً بیشتر افراد در هر دو صورت، از کسی یا کسانی که نسبت‌به آن‌ها اعتماد یا اعتقادی دارند، جویای تعبیر خواب‌شان می‌شوند. بنده بنا به تجربه شخصی، با این قبیل سؤال‌ها بسیار مواجه شده‌ام؛ لذا ضروری دیدم در رابطه با این موضوع هر آنچه را که به‌صورت صحیح و مستند از قرآن و احادیث نبوی و یا از علما و اولیاءالله ثابت است، گردآوری کنم.
علمای کرام می‌فرمایند که رؤیاهای صادقه، یک‌چهل‌وششم نبوّت هستند. تشریح این سخن این است که رسول‌اکرم، صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم، قبل از این‌که به پیامبری مبعوث شوند و اولین وحی در غار حراء بر ایشان نازل شود، به مدت شش‌ماه رؤیای صادقه می‌دیدند و هر آنچه را که ایشان در خواب می‌دیدند، به همان شکل در بیداری اتفاق می‌افتاد. کل دوران نبوّت آن‌حضرت، ۲۳ سال بود که شش‌ماه یک‌چهل‌وششم آن می‌شود؛ بنابراین رؤیاهای صادقه را یک‌چهل‌وششم نبوّت گفته‌اند. خواب پیامبران وحی بود، چنان‌که فرمان قربانی کردن حضرت اسماعیل، علیه‌السلام، در خواب به حضرت ابراهیم، علیه‌السلام، وحی شد. خداوند متعال گاهی با رؤیاهای صادقه برخی بندگانش را نیز راهنمایی می‌کند. [بنابراین، «مُبشّرات» عبارت از همان رؤیاهای صادقه هستند که ثمره و میوه ریاضت‌ها و مجاهدات روحی‌اند و باید آن‌ها را به‌منزله پاداش و جزایی از جانب خداوند متعال تلقی کرد؛ زیرا این‌گونه رؤیاها یکی از درجات کشف است.(شرقاوی، گامی فراسوی روان‌شناسی اسلامی: ۳۳۲)]

حقیقت خواب
قبل از هر چیز لازم است بدانیم حقیقت خواب چیست. خواب یکی از آیات و نشانه‌های خداوند است. هنگامی‌که انسان به خواب فرومی‌رود، روحش از پنجره جسم خارج شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به پرواز درمی‌آید و هر آنچه را که روح در این سیر و سیاحت مشاهده می‌کند، به شکل خواب در ذهن شخص مجسم می‌شود. سیدنا عمر فاروق، رضی‌الله‌عنه، می‌فرماید: «آدمی چون به خواب می‌رود، روحش به‌طرف آسمان عروج می‌‌کند. پیش از رسیدن روح به آسمان،‌ هر آنچه را شخص در خواب می‌بیند، «حُلم» است [که تعبیری ندارد]؛ اما آنچه پس از رسیدن روح به آسمان ‌می‌بیند، «رؤیا» است ـ  که این خواب صحیح و درست است ـ».(ظاهری، الإرشادات فی العبارات: ص۱۱)
در قرآن کریم چندین واژه برای خواب آمده است، از جمله «حُلم» که جمع آن «أحلام» است، همچنین «منام» و «رؤیا». در احادیث نیز واژه «رؤیا» آمده است، و از خواب‌های صادق و نیکو به «مُبشّرات» نیز یاد شده است، چنان‌که در حدیث شریف آمده است: «از نبوّت، جز مُبشّرات چیزی باقی نمانده است». به‌طورعام واژه «أحلام» برای خواب‌های بد و ناپسند به‌کار می‌رود و «رؤیا» برای خواب‌های صادق و نیکو.
در اصل علم تعبیر خواب از معجزات حضرت یوسف، علیه‌السلام، بود. رسول‌الله، صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم، نیز اغلب بعد از نماز صبح خواب‌‌های صحابه را تعبیر می‌کرد. خداوند متعال از میان امت رسول‌‌الله، صلّی‌الله‌‌علیه‌وسلّم، امام محمّدبن‌سیرین، رحمت‌الله‌علیه، را امام علم تعبیر خواب قرار داد، که علما تعبیرهای شگفت‌انگیز ایشان را گردآوری کرده‌اند. ابن‌سیرین می‌گوید که لازم نیست هر خوابی را که انسان می‌بیند دنبال تعبیر آن باشد، بلکه خوابی شایسته تعبیر است که از طرف الله تعالی به انسان نشان داده شود، و آن خوابی است که فرشته مأمور خواب‌ها، «روحائیل»، آن را از لوح محفوظ به انسان نشان می‌دهد.(همان: ۱۲) علاوه‌بر ابن‌سیرین، بسیاری از علمای این امت نیز به‌طور خدادادی با علم تعبیر خواب مناسبت داشته و دارند و وقتی خوابی برای آنان بازگو شود، تعبیر آن به ذهن‌شان القا می‌گردد.(همان)

نوع : apk

نوع نگارش : فارسی

تعداد جلد : ۱



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس