no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

کتاب اسطوره بیان نمادین - فروشگاه پویا فایل


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
کتاب اسطوره بیان نمادین
pdf
ژانویه 15, 2017
3 مگابایت
3000 تومان
1 فروش

کتاب اسطوره بیان نمادین


اسطوره بیان نمادین_000001

اسطوره عبارت است از روایت یا جلوه ای نمادین درباره ایزدان، فرشتگان، موجودات فوق طبیعی و به طور کلی جهان شناختی که یک قوم به منظور تفسیر خود از هستی به کار می بندد؛ اسطوره سرگذشتی راست و مقدس است که در زمانی ازلی رخ داده و به گونه ای نمادین، تخیلی و وهم انگیز می گوید که چگونه چیزی پدید آمده، هستی دارد، یا از میان خواهد رفت، و در نهایت، اسطوره به شیوه ای تمثیلی کاوشگر هستی است. اسطوره از کهن ترین ایام در زندگی انسان وجود داشت و کارکردی اجتماعی ایفا می کرد. اسطوره تفسیر انسان نخستین از جهان و طبیعت بود و بیشتر جنبه نظری (تئوریک) تفکر انسان باستانی به شمار می رفت؛ در حالی که آیین ها و شعایر، جنبه علمی آن بود. مهم ترین کارکرد اسطوره این است که با مطالعه آن ما با یک ملت، تاریخ تمدن، فرهنگ، اندیشه و سیر پیشرفت آن ملت آشنا می شویم و از از اسطوره می توانیم در ادبیات و هنر استفاده کنیم. در واقع شناخت اسطوره به معنی درک سرچشمه و خاستگاه هر چیز است.

اسطوره از کهن‌ترین ایام در زندگی انسان وجود داشت و کارکردی اجتماعی ایفا می‌کرد. اسطوره تفسیر انسان نخستین از جهان و طبیعت بود و بیشتر جنبه نظری (تئوریک) تفکر انسان باستانی به شمار می‌رفت؛ در حالی که آیین‌ها و شعایر، جنبه علمی آن بود.

مهم ترین کارکرد اسطوره این است که با مطالعه آن ما با یک ملت، تاریخ تمدن، فرهنگ، اندیشه و سیر پیشرفت آن ملت آشنا می‌شویم و از از اسطوره می‌توانیم در ادبیات و هنر استفاده کنیم. در واقع شناخت اسطوره به معنی درک سرچشمه و خاستگاه هر چیز است.

کتاب «اسطوره بیان نمادین»، درباره اسطوره شناسی و شناخت اسطوره‌های ایرانی است. نویسنده در این گفتار سعی کرده است با بیانی ساده و در عین حال جامع، در هشت گفتار به ویژه در گفتار نخست، ابعاد اسطوره را روشن کند و دیدگاه‌های گوناگون اسطوره شناسی را بیان کند و در گفتارهای بعدی، اسطوره‌های هند و ایرانی، اساطیر میترایی و زرتشتی را مورد بحث قرار داده است؛ در پایان نیز برای علاقمندان به اسطوره به معرفی اسطوره های گنوسی، آداپا و حماسه هادینگوس پرداخته است.

نوع : pdf

نوع نگارش : فارسی

تعداد صفحات : ۲۱۲

تعداد جلد : ۱



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس