no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

کتاب بررسی شیوه های تدفین دوره اشکانی در گورستان ولیران دماوند - فروشگاه پویا فایل


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
کتاب بررسی شیوه های تدفین دوره اشکانی در گورستان ولیران دماوند
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
pdf
دسامبر 12, 2016
1 مگابایت
3000 تومان
0 فروش

کتاب بررسی شیوه های تدفین دوره اشکانی در گورستان ولیران دماوند


tadfin-ashkani_000001

نوع : pdf

نوع نگارش : فارسی

تعداد صفحات : ۱۹

تعداد جلد : ۱

دوره اشکانی به دلیل دوران طولانی امپراطوری ،گستردگی وسعت زیاد قلمرو حکومتی و وجود مذاهب مختلف ،  شیوه‌های متنوعی جهت دفن اجساد وجود داشته است. تاکنون گورستانهای متعدی از این دوره با شیوه‌های متفاوت تدفین از قبیل :قبور خمره‌ای ، سردابه‌ای ، گور معبد ، تابوتی ، چاهی ، مکعب مستطیل ، گودالهای ساده و سنگ چین در نقاط مختلف داخل و خارج ایران کشف و حفاری شده است. در بخش شمال شرق فلات مرکزی ایران و بخصوص در استان تهران به دلیل عدم انجام بررسی‌های علمی و کاوشهای باستان شناسی ، هیچ گونه اطلاعی از وضعیت تاریخی و باستان شناسی این بخش از فلات مرکزی ایران وبخصوص شیوه‌های تدفین در دوره اشکانی وجود نداشت.با انجام دو فصل کاوش در محوطه ولیران در شرق استان تهران گورستانی با تعدادی گور و شیوه های مختلف تدفین کشف و شناسایی گردید که با مطالعه اولیه آنها ،اطلاعات مفید و ارزشمندی در خصوص شیوه‌های تدفین و نگرش مذهبی اشکانیان در منطقه دماوند حاصل آمد که در این مقاله به شرح آنها خواهیم پرداخت.

قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف

اسرار مردگان شهرسوخته/دوقتل مرموز شگفت انگیزترین شهر باستانی

مردگان شهر سوخته دست از سر باستان شناسان برنمی‌دارند شاید هم باستان شناسان آنها را رها نمی‌کنند چون بعد از ۵هزار سال هنوز راز قتل مرد سربریده و یا پسری که دیوار روی سرش ریخت فاش نشده است.

شگفت انگیزترین شهر باستانی ایران عنوانی است که می توان برای شهر سوخته در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفت از کشف اسکلت های عجیب مردگان این شهر گرفته تا استفاده از چشم مصنوعی در ۵ هزار سال پیش که راز آن را اسکلت یک زن فاش کرد و یا جراحی مغز روی یک انسان دیگر. همگی این کشفیات موجب حیرت مردم جهان می شود.

یکی از موضوعاتی که همیشه سوالات زیادی را برای باستان شناسان به وجود می آورد و البته پرده از بسیاری مسائل این شهر برمی دارد، مربوط می شود به کشف برخی از اسکلت مردگان گورستان شهر سوخته.

جسدهایی که محاسبات باستان شناسان را بهم می زنند

معمولا قبرهایی که در شهر سوخته کشف شده و مورد کاوش قرار می گیرد یکی از مهمترین کشفیات به شمار می آیند. همچنان که پیش از این نیز قبور کاوش شده موجب به هم ریختن محاسبات تخمینی باستان شناسان شده بود. آنها تاکنون بیش از هزار قبر را کشف کرده اند محاسبات آنها نشانی می دهد در گورستان شهر سوخته حدود ۴۰ هزار قبر با ۶۰ هزار اسکلت وجود دارد.

 



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس