no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

کتاب گنجینه عطار حاوی علم جفر و اعداد - فروشگاه پویافایل - فروش کتاب های الکترونیک کمیاب


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
کتاب گنجینه عطار حاوی علم جفر و اعداد
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
pdf
دسامبر 25, 2016
8 مگابایت
4900 تومان
31 فروش

کتاب گنجینه عطار حاوی علم جفر و اعداد


کتاب گنجینه عطار حاوی علم جفر و اعداد

%da%af%d9%86%d8%ac%d9%8a%d9%86%d9%87-%d8%b9%d8%b7%d8%a7%d8%b1_000001

کتاب گنجینه عطار حاوی علم جفر و اعداد

کتاب گنجینه عطار یکی از کتابهایی است که حاوی اطلاعاتی در زمینه علم اعداد و جفر می باشد. از بدو آفرینش کلک و قلم را همیاری قدیم باشد و از ان زمانیکه انگشت انسان با قلم اشنا گردیده، اندیشه وی ره بسوی تعالی وارتقاء گشوده است. و آن کسیکه با قلم سروکار دارد وبا این وسیله آفرینشگر لوحی زرین را به ودیعه میگذارد، هرکه باشد واز هر کجا باشد، ستود نیست.

 بدیهیست که استاد محمد علی عطار، خطاط معروف هراتی، یکی ازان کسانیست که کلکش شهکار میآفریند و فریاد گلوگیر قلم نایی را بر چهره سپید کاغذ، بگونه تابلوهای همیشه هنر، ماندگار گذاشته است، تا آنهاییکه گوش شنوا دارند،ازین نوع هنر مقدس و از داشتن عشق با این نوع قلم بشنوند،که استاد عطار چه صمیمانه وچه با جانفشانی تمام عمر گرانمایه خودرا در پای آن گذاشت وافتخاری همیشگی را گمایی نمود. درینجا گوشهء از زندگی پرمایه وی را از زبان خودش بخوانید:

زندگی استاد محمد علی عطار از زبان خودش

دوران کودکی و نوجوانی

«اینجانب محمد علی عطار فرزند حاجی محمد اسماعیل، ساکن شهر هرات،در سال ۱۳۲۸ هجری قمری در شهر هرات بدنیا آمدم. تعلیمات را تا یک اندازه در مکتب خانگی نزد آخوند ملا محمد رحیم و بعد ازان در دکان عطاری پدرم آموختم.  از کودکی در حسن خط بحد افراط علاقه داشتم وهر قطعه خوش خط را که از قلم استادان میدیدم،از دیدن آن حظ میبردم.

  همین ذوق فطری که در بسا موارد نزد مردم هرات کم وبیش موجود است، مرا واداشت تا نزد مرحوم آخوند زاده ملا محمد صدیق نیازی خطوط عربی و کوفی و غیره را مشق نمودم و به هر اندازه که به خط من رونق بیشتر پدید آمد،عشق و علاقه من به خط قویتر گردید.

 تا مدت کمی به شاگردی آخوند زاده مرحوم خط من خوب شد وبه دقایق عیب وهنر خطاطی آشنا شدم.بعد از وفات استاد محمد علی عطار آخوند زاده اقسام خط های ثلث،نسخ و معقلی را از روی کتیبه های تاریخی مسجد جامع بزرگ شهر هرات ودیگر جای های تاریخی مشق ورونویسی میکردم.

دوران جوانی و بقیه دوران

 خط کوفی را از روی مسکوکات دوره های عباسی، غزنوی وغوری و غیره سکه ها اخذ نمودم. در آن زمان خط کوفی بین مردم متداول نبود و آنرا از روی بعضی کتابهای خارجی ومجلات اقتباس میکردم. به همین ترتیب مشق من به ارقام مختلفه خطوط کوفی و نسخ و تعلیق ومعقلی و غیره روز به روز تا حد استعدادیکه قدرت خداوند جل و علی شانه به من اعطا فرموده است، پیشرفت نمود.

 هرکس که از من قطعه و تابلو در خواست نمود، نوشتم. اکنون نزد بسا مردم لوحه عنوان مرقع آثار خطاطی من موجود است. یک اثر بنام «گنجینه خطوط»در افغانستان وقتا ترتیب نمودم و نمونه های اکثر خطوطی که نوشته میتوانم، در آن جمع کردم، که بسال ۱۳۴۵ هجری شمسی در مطبعه کابل به طبع رسید. تمام اقسام خطوطی که در آن مشق وتمرین نمودم و اندازه تابلوها و قطعه های که ترتیب داده ام به شصت رقم میرسد.»:

انواع خطوطی که استاد محمد علی عطار در آن مشق وتمرین نمودند

۱- در بنای مسجد جامع شریف (اندرون مسجد واندرون گنبد ملک غیاث الدین وبعضی حصص بیرونی جامع شریف)را به خط ثلث و نستعلیق و کوفی و طغرا نوشته ام.

۲- ایوان خواجه مودود چشتی و گلدسته های آن به خط ثلث.

۳- مسجد جامع لشکرگاه(اندرون خانه وبیرونی آن به خط ثلث ونستعلیق.

۴- مسجد جامع حاجی یعقوب در کابل به خط ثلث جلی.

۵- مسجد خرقه شریف در هرات(سمت قبله واندرون خانه فوقانی به خط ثلث)

۶- مسجد کنار دارالمعلمین(تعمیر سابق دانشگاه هرات) مقابل باغ آزادی

۷- ایوان مسجد زیارت مولوی عبدالرحمان جامی(رح)

نوع : pdf

نوع نگارش : فارسی

تعداد صفحات : ۳۸۴

تعداد جلد : ۱

 

چند مطلب دیگر از سایت پویافایل:

کتاب دایرة المعارف جفر

کتاب کنز الذهب صمور هندی سحر الکهان

کتاب تحفه الاسرار

کتاب جفر ساده



موضوعات :
,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس