no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی) - فروشگاه پویافایل


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

ZIP
دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)
امتیاز 4.22 ( 27 رای )
zip
آگوست 23, 2018
129 مگابایت
14000 تومان
197 فروش

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)


دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری

کاسه ها و جوغن ها

در مجموعه جوغن ها چند جزوه جوغن شناسی موجود می باشد. کاملترین کتابهای جوغن شناسی هستند.

 

تعداد صفحات: ۳۰۲

قیمت کتاب: ۱۴۰۰۰ تومان

یک کتاب به زبان فارسی کامل و جامع در قالب ۳۰۲ صفحه رنگی و نفیس تقدیم به همه باستان شناسان و دانشجویان باستان شناسی کتاب میراث زرین یکی از بهترین کتابهای الکترونیکی در زمینه روشهای یافتن و پیدا کردن زیرخاکی و سکه های قدیمی در زیر زمین و گنج یابیو دفینه یابی در ایران می باشد .اگر علاقه مند به گنج یابی و دفینه یابی هستید حتما این کتاب بی نظیر رو دانلود و مطالعه کنید .

تعریف جوغن:

تمامی کنده کاری ها و حکاکی های روی صخره و یا سنگهای بزرگ و ثابت که به دست انسان انجام شده است را جوغن میگویند . باید توجه داشته باشیم که در کشور ما فقط کنده کاریها و حکاکی های گردی که شبیه کاسه یا لیوان میباشد را جوغن و یا گون می نامند . اما باید تصحیح کنم که جوغنها فقط به صورت دایره و گرد نبوده و شامل تمام اشکال هندسی می باشند.

تصاویر و عکسهای چند نمونه از جوغن دایره (گرد) بر روی سنگ

کتاب رمز گشایی جوغن ها

کتاب رمز گشایی جوغن ها

انواع و اقسام جوغن ها:

تاکنون بیش از ۳۰ نوع جوغان شناسایی و ثبت شده است. مانند دایره-مربع-مستطیل -بیضی-مربع داخل دایره-جوغان با اثر انگشت-دایره داخل مربع-جوغان با صلیب-جوغان با عقرب و …

انواع جوغن ها از لحاظ شکل هندسی:

دایره-مربع-مثلث-مستطیل و بیضی

از نظر عمق و اندازه :

• کاسه و يا جوغن ها از لحاظ اندازه به سه گروه کوچک متوسط و بزرگ تقسيم مي شوند.

• کاسه و يا جوغن ها از لحاظ عمق هم به صورت عميق و هم به صورت کم عمق يافت مي شوند.

جوغن ها از لحاظ وضعیت و اشاره:

•  آنهایی که در سقف غارها و یا اتاق ها هستند

•  آنهایی که نشان قبر هستند و در نزدیکی قبری قرار دارند

• آنهایی که در کنار و همراه سایر علامت ها استفاده می شوند

•  آنهایی که دفینه در کنار و یا زیر آنها قرار دارند

نکته مهم : دوستان کاسه به سنگی گفته می شود که فقط یک سر آن سوراخ باشد و از درونش زمین زیر آن معلوم نباشه اما جوغن به سنگی گفته میشه که دارای دو سوراخ از سر تا ته آن باشه و از ته آن زمین معلوم باشه.

جوغان ها بر اساس نوع و تمدن:

در تمدن های بسیاری از آن استفاده شده است مانند یهودی -رومی – مسیحی-اسلامی-ترکی و …

حکاکی کانال یا کانال های سنگی:

این نوع ساختار ها به چهار نوع تعبیه می شوند:

۱-نشان این است که در اطراف منبع آبی وجود دارد

۲-خبر دهنده ی دفنیه می باشند

۳-با توجه به اینکه دفنیه در اطراف غار است بایذ ذر اطراف غار نشانه ی آن را جستجو کرد

۴-دفنیه در جاهایی اطراف گور دخمه قرار دارند

لاپیا چیست؟

در علم جغرافی، به کوچکترین شکل فرسودگی کارستیک گفته می شود. شکلهایی که به دلایل مکانیکی و اتمسفری در قسمت های بیرونی سنگ ها تشکیل می شود. هر چقدر لاپیاها واضح تر باشند، خلوص پلمه سنگ بیشتر می باشد. لاپیا در پلمه سنگ هایی که تراورتن، رس و سنگ آهک به وفور وجود دارد، ایجاد نمی شود. در سنگ آهک دولوموتیک، لاپیاها به میزان کمی تشکیل می شوند.

دفینه چیست؟

به مجموعه‌ای از سکه‌ها و اشیای باارزش گفته می‌شود که در قدیم در زیر خاک دفن شده‌باشد.دفن‌کننده‌های این اشیای باارزش معمولاً این کار را با این قصد انجام داده‌اند که پس از مدتی گنجینه را دوباره از زیر خاک به‌در آورند اما در برخی موارد، مرگ دفن‌کننده باعث باقی ماندن دفینه در زیر خاک شده‌است.به عبارت دیگر به اشیاء قیمتی و ارزشمندی مانند طلا و نقره که به منظور محافظت از بلایای طبیعی، جنگ ها و دزدان و راهزنان، در جاهایی مانند زیر خاک، داخل دیوارها، در پای درختان، چاه ها، قنات ها و این قبیل محل ها مدفون شده است دفینه یا گنج گویند. دفینه‌ها ممکن است پس از مدت‌های مدید توسط جویندگان گنج، باستان‌شناسان، یا توسط افراد معمولی به طور اتفاقی کشف شوند. اشیای کشف‌شده با ارزش توسط جویندگان گنج یا افراد غیرکارشناس معمولاً معروف به اشیای «زیرخاکی» است.

اهمیت شناخت جوغن ها

يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز دارند براي يافتن مقبره بايد بسته به نوع منطقه شکل قرارگيري کاسه ها و نشانه هاي کنار آنها و جهت هاي جغرافيايي دقت نمود هر چه کاسه خوش تراشتر و عميق تر باشه به همان اندازه بزرگي و ثروت فرد متوفي رو مي رسونه معمولا فاصله کاسه تا قبر از ۱۰ متر تجاوز نمي کنه اما درمواقعي استثناهايي نيز وجود داره.

کاسه کنده شده روی سنگ

این کاسه های کنده شده که به شکلهای مختلف کنده کاری شده اند(مربع و گرد و مستطیل) نماد قبر هستند.در گذشته اعتقاد داشته اند که از آبی که در آن کاسه جمع میشود توسط مرده داخل قبر نوشیده میشود.یعنی در اطراف سنگی که کاسه کنده کاری شده قبری وجود دارد.همه این علامت ها بار ندارند.سنگهایی که قابل حرکت هستند و از جای دیگری به انجا آورده شده دارای بار هستند.بدین صورت که فقط یه زرع زیر سنگی که کاسه روی آن کنده کاری شده را بکاوید.بار ان عموما یک خمره کوچک است.پس سراغ کاسه هایی که روی یک سنگ ریشه دار هستند نروید.در این فایل ، تمام جوغن ها با تصویر مشخص و تعریف شده اند و در کار باستان شناسی و گنج یابی و دفینه ها بسیار کارآمد بوده و حاصل سالها مطالعه و تحقیق می باشد.



موضوعات :

دیدگاه ها


2 پاسخ به “دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)”

  1. شاهین گفت:

    با سلام لطفا اگه میشه کتابای میرداما برام بفرستین شرایطش چجوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس