no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

دانلود تقویم نجومی 97 - فروشگاه کتاب الکترونیک پویافایل - فروش انواع کتاب الکترونیک کمیاب


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
تقویم نجومی ۹۷
امتیاز 4.43 ( 7 رای )
pdf
آگوست 20, 2018
16 مگابایت
5800 تومان
161 فروش

تقویم نجومی ۹۷


دانلود تقویم نجومی ۹۷ – دانلود تقویم نجومی pdf

 

دانلود تقویم نجومی 97 - دانلود تقویم نجومی pdf 97

دانلود تقویم نجومی ۹۷ – دانلود تقویم نجومی pdf 97

دانلود تقویم نجومی ۹۷ – دانلود تقویم نجومی pdf – تقویم نجومی ۹۷ – تقویم نجومی – تقویم نجومی امروز – تقویم نجومی ۱۳۹۷ – تقویم نجومی قمر در عقرب – تقویم نجومی قمر در عقرب ۹۷ – تقویم نجومی علوم غریبه – تقویم نجومی عقد – تقویم علم نجوم- تقویم نجومی همسران ۹۷


در سایت پویافایل برای شما عزیزان، تقویم نجومی اسلامی ۹۷ کامل بصورت pdf به همراه ساعات اذان شهرهای ایران. همچنین مطالبی خواندنی تقویم نجومی ۹۷ و سمت قبله شهرهای ایران قرار داده شده است.

تقویم نجومی ۹۷ چه نوع تقویمی است؟

تقوم نجومی با طالع بینی اسلامی برای شما تعیین می کند که چه ایامی برای کدام کارها خوش یوم (سعد) می باشد و کدام ایام برای کدام کارها بد یمن (نحس) می باشد . نحس و سعد بودن روزها در قرآن هم آمده و از گذشته هم زمان قمر در عقرب مشهـور می باشد. در پایین تر خواهید توانست نظـر آیت الله مکارم شیرازی را هم مشاهده کنید.

با تقویم نجومی ۹۷ خواهید توانست برای کارهایتان ایـام خوش یمن و با برکت را گزینش نمایید و درصد موفقیت خود را در هر کاری بیشتر کنید. تقویم نجومی یا تقویم قمر درعقرب با مشـخص تعطیلات و مناسبت ها، اوقات شرعی شهرها، رویدادهای نجومی با مشـخص کردن بروج و توضیحاتی در مـورد اقسام سالها و با طالع بینی اسلامی دقیقآ معیـن شده که چه ایامی برای پیوند، معالجه، تهیه و ساز، زناشویی، مسافرت، کار های آموزشی، کشاورزی، نقل محل و خلاصه هر کار مهم که تمایل داریـد انجام دهید را با کمک تقویم نجومی خواهید توانست مشـخص نمایید که دقیقآ چه روزی آن را آغاز نمایید تا خوش یمن و با برکت باشد.

تاریخ هجری خورشیدی

تقویم شمسی این روش تقویم امروزه تقویم رسمی مورد استفاده ایران و چند کشور دیگر است. سال خورشیدی دوازده ماه به اسامی فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند دارد.

سه ماه اول مجموعه ماه های فصل بهار و به همین ترتیب سه ماه دوم فصل تابستان سه ماه سوم فصل پاییز و سه ماه آخر فصل زمستان را تشکیل می دهد. شش ماه اول سال شمسی ۳۱ روزه و پنج ماه دوم ۳۰ روزه و ماه اخر ۲۹ روزه است که هر ۴سال با افزودن یک روز به آن ۳۰ روزه می شود و آن سال را کبیسه محسوب می کنند.

تا اواخر دوره سلطنت قاجاریه رسم بوذ که تاریخ وقایغ را براساس سال قمری بنویسند. از آن جا که سال قمری کوتاه تر از سال شمسی است تصور ما را از زمان در مقایسه با سال شمسی یا میلادی دچار اختلال می کنند. بنابر این هر وقت یک تاریخ قکری را دیدید می توانید آن را با فرمول زیر به سال شمسی تبدیل کنید:

سال شمسی = سال قمری * ۰/۹۷.۲۳ (اگر خرده بیشتر از ۰/۰۱ داشت به سمت بالا گرد شود. )

سال شمسی = سال میلادی ـ ۶۲۲ (سه ماه سال میلادی)

سال شمسی = سال میلادی ـ ۶۲۱ (نه ماه آخر سال میلادی)

چه روزهایی قمر در عقرب است:

کدام روزها دو ستاره جفت شده و خوش یمن می باشد.در تقویم نجومی ۹۷ رویدادهای نجوم و کواکب در سـال ۹۷ و آشنایی با بروج گوناگون و رویدادهای نجومی علوم غریبه در سـال ۱۳۹۷ را مشاهده می کنید. تقویم نجومی ۹۷ منجم باشی، برتریـن تقویم نجومی کشور، حاوی طالع بینی اسلامی,رویدادهای نجومی, اوقات شرعی به افق همه استان های کشور، موقعیت سیارات در صور فلکی.
احتمالا بعضـی روزها نحس و سعد را خرافات بدانند ولی اشـخاصی که آشنایی مختصری هم با علوم غریبه دارند به خوبی اطلاع دارند که روزهای خوش یمن و با برکت (سعد) و ایام نحس (شگون دارد) آنقدر از طرف بزرگان علما حکایت شده که نیازی به اصرار دوباره ندارد ولی در زیـر نظـر آیت الله مکارم شیرازی را برای خوانندگان قرار خواهیم داد:

پرسش از دفتر آیت الله مکارم

در پرسشی که خبرنگار مهر از دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی در رابطـه با نحس و سعد بودن ایام مطرح گردید در جواب ، قسمتـی از کتابی مورد اشاره قرار گرفت که یکصد و هشتاد پرسش و جـواب در آن گردآوری شده است.
آیت الله مکارم شیرازی در رابطـه با این کتاب نوشته است: «زمان تایپ تفسیر نمونه (با کمک جمعى از فضلاء) تلاش کردیم همـه سؤالاتی را که در کتب مفسران پیش چون محل مبتلا نبوده، بى پاسـخ مانده است و به خصوص آنچه مسئله روز بوده را مطرح نمـوده و به طور دقیق به پاسخگویی آن بپردازیم.»

سعد و نحس ایام:

از نظـر عقل محال نمی بـاشد که اجزاء وقـت با همدیـگر فرق داشته باشند. بعضى داراى خصوصیات نحوست و برخی ویژگی هاى ضد آن. هر چند از نظـر علـت عقلى راهى براى تاییـد یا نفى چنین مطلبى در دست نداریم. این حد مى گوییم، ممکن است اما از نظـر عقل ثابت نمی باشد. پس چنان چه عـلت ها شرعى از طریق وحى که افق هاى گسترده ترى را روشن مى کند بر این معنى در دست داشته باشیم؛ اثبات آن نه فقط بى مانع چـرا که لازم می باشد.

آیات قرآن

در آیات قرآن فقط در دو مورد اشاره به “نحوست ایام” شده است:

در آیه ۱۹ سوره عظیم الشأن قمر و دیگرى در آیه ۱۶ سوره عظیم الشأن فصلت که در مـورد ماجراى قوم عاد سخن گفته است در آنجا مطالعه می کنیم:
فارسلنا علیهم ریحاً صرصراً فى ایام نحسات: “مثل بادى دشوار و سرد در روزهاى شومى بر آنان مسلط ساختیم.”
در نقطه رو بـه رو ، تعبیر “مبارک” هـم در برخی از آیات قرآن مشاهده می شود، در صورتی که در مـورد شب قدر مى گویید انا انزلناه فى لیلة مبارکة “، “ما قرآن را در شبى پر برکت نازل نموده ایم”.

معنی نحس

“نحس” در اصل به معنى سرخى فوق العاده افق می باشد که آن را به شیوه “نحاس” یعنى “شعله آتش خالى از دود” در مى آورد، بعـد به این مناسبت در معنى “شوم” به کار رفته است.

به این ترتیب قرآن جز اشاره سربسته اى به این مسئله ندارد، ولى در روایات اسلامى به روایات بیشتری در حوزه “نحس و سعد ایام” برخورد مى نماییم که هرچند بسیارى از آنان روایات ناتوان می باشد و یا احیانا آمیخته با برخی روایات مجعول و خرافات می باشد، اما تمام آنها چنین نمی باشد، چـرا که روایات معتبر و قابل قبولى در بین آنها قطعا وجود دارد، چنان چه مفسران هـم در تفسیر آیات فوق بر این معنى صحه گذاشته اند.

چرا در تقویم قمری اختلاف ایجاد می شود؟

با نگاهی به تاریخ نجوم مشخص می شود که بسیاری از اقوام از ماه و تشکیل هلال ها برای تقویم استفاده می کرده اند. ماه با حرکت خود به دور زمین از حالتی به حالت دیگر می رود. در ابتدا ماه به صورت هلالی شامگاهی دیده می شود پس از چند روز به تربیع اول می رسد که در این حالت ماه یک چهارم مدار خود را طی کرده است. ماه با پیمودن نصف مدار خود به وضعیتی می رسد که تمام سطح روشن آن مقابل زمین است که به آن ماه کامل (بدر) می گوییم.

همین مراحل به طور معکوس تا ماه نو بعدی طی خواهد شد. به فاصله ی زمانی بین دو ماه نو متوالی دوره <تناوب هلالی> گفته می شود که به طور میانگین ۲۹/۵۳ روز وطول متوسط یک ماه قمری است. از آن جا که طول ماه در تقویم  نمی تواند عدد صحیح باشد هرماه در تقویم قمری ۲۹ یا سی روز است. در تقویم هجری قمری مورد استفاده کشورهای اسلامی براساس معیارها و ضوابطی ۲۹ یا سی روزه بودن ماه تعیین می شود.

اگر هلال ماه در شامگاه بیست و نهم ماه رویت شود، آن ماه به پایان رسیده و فردا روز اول ماه بعد است. ولی اگر هلال ماه در شامگاه روز بیست و نهم رویت نشد ماه سی روزه است.

عوامل نجومی موثردر رویت هلال ماه

در نگاه اول واضح است که؛ هر چه سن هلال ماه بیشتر باشد رویت آن آسان تر است. با افزایش سن هلال ماه فرصت بیشتری دارد تا از خورشید فاصله بگیرد و سطح درخشان آن بیشتر می شود. اما این تمام ماجرا نیست و عوامل مختلفی در رویت هلال ماه موثر است که به چند مورد آن اشاره می شود:

۱. مدت مکث:

هلال‌های شامگاهی پس از غروب خورشید غروب می کنند. فاصله زمانی بین غروب خورشید و غروب ماه را مدت مکث می‌گویند. هرچه مدت مکث بیشتر باشد، ماه مدت بیشتری در آسمان است، آسمان تاریک‌تر می‌گردد و امکان رویت فراهم می‌شود. البته مدت مکث هلال های باریک کمتر از یک ساعت و در برخی از موارد کمتر از چهل دقیقه است. معمولا چنین هلال‌هایی بلافاصله پس از غروب خورشید مشهود نخواهند بود. و رصدگر باید دقایقی تحمل کند تا شرایط مناسب فراهم شود.

۲. زمان غروب خورشید:

چون هلال ماه شامگاهی پس از غروب خورشید مشاهده می شود، هرچه خورشید نسبت به زمان مقارنه ماه دیرتر غروب کند؛ سن و جدایی زاویه ای هلال افزایش می باید. بنابراین هرچه به سمت نواحی غربی برویم، شرایط رویت ماه بهتر می شود.

۳. فاصله ماه از زمین:

از آنجایی که مدار ماه به دور زمین بیضی است. مطابق قانون دوم <کپلر> سرعت گردش ماه به دور زمین ثابت نیست. اگر مقارنه زمانی اتفاق بیفتد که، ماه در حوالی حضیض مدارش باشد. با سرعت بیشتری از خورشید فاصله می گیرد و جدایی آن افزایش می باید. چنین هلالی در مقایسه با هلال ماه هم سن که در اوج است، به مراتب راحت تر رویت می‌شود.

معیار آغاز ماه قمری در کشور های مختلف:

  • در برخی کشورها گزارش‌ها و ادعاهای رویت هلال را در نقاط مختلف کشور دریافت می کنند. سپس یک قاضی آنها را پس از بررسی تایید یا رد می کنند. هند، پاکستان، بنگالش و مراکش از این جمله اند.
  • در برخی کشورها محاسبات نجومی صورت می‌گیرد و معیار آغاز ماه قمری غروب ماه پس از غروب خورشید است. تقویم ام القری که در کشور عربستان سعودی استفاده می شود.
  • در برخی کشورها محاسبات نجومی صورت می‌گیرند، ولی ملاک آغاز ماه قمری این است که مقارنه روی داده باشد. و ماه حداقل ‍‍‍‍‍پنج دقیقه ‍پس از خورشید غروب کند.
  • در برخی کشورها محاسبات نجومی صورت میگیرد. و ملاک‌های پیچیده پس از غروب خورشید و برخی ویژگی‌های دیگر هلال را نیز شامل می‌شود.
  • در برخی کشورها گزارش های رویت هلال دریافت می شود و مستندات آن با محاسبات نجومی مقایسه می گردد. این مطمئن‌ترین و درست‌ترین شیوه‌ی تایید یا رد یک گزارش است، که در کشور ما استفاده می‌شود.
  • کشور هایی هم هستند، که از تقویم برخی کشور های بزرگ همسایه تبعیت می کنند. مانند نیوزلند از استرالیا و سورینام از گویان. بسیاری از کشورهای اروپایی و برخی جزایر دریای کاراییب از نخستین اعلام آغاز ماه قمری در کشورهای اسلامی پیروی می کنند.

دانلود تقویم نجومی 97 - دانلود تقویم نجومی pdf 97

دانلود تقویم نجومی ۹۷ – دانلود تقویم نجومی pdf 97


دانلود تقویم نجومی 97 - دانلود تقویم نجومی pdf 97

دانلود تقویم نجومی ۹۷ – دانلود تقویم نجومی pdf 97


دانلود تقویم نجومی 97 - دانلود تقویم نجومی pdf 97

دانلود تقویم نجومی ۹۷ – دانلود تقویم نجومی pdf 97


دانلود تقویم نجومی 97 - دانلود تقویم نجومی pdf 97

دانلود تقویم نجومی ۹۷ – دانلود تقویم نجومی pdf 97


دانلود تقویم نجومی 97 - دانلود تقویم نجومی pdf 97

دانلود تقویم نجومی ۹۷ – دانلود تقویم نجومی pdf 97


دانلود تقویم نجومی 97 - دانلود تقویم نجومی pdf 97

لینک چند مطلب دیگر از سایت:

کتاب گنج نامه

مجموعه کتابهای علامه محمود دهدار

دانلود کتاب مستطاب سحر گشا و باطل نامه

کتاب چشم طلایی



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس