no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

کتاب سفرنامه ابو دلف در ایران - فروشگاه پویا فایل


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
کتاب سفرنامه ابو دلف در ایران
pdf
نوامبر 18, 2016
7 مگابایت
0 تومان
6 فروش

کتاب سفرنامه ابو دلف در ایران


سفرنامه ابودلف اثری است از جهانگرد سده چهارم هجری قمری. ابودلف در سفرنامه خود به شماری از ویژگی‌های مردم‌شناختی شهرهای ایران توجه داشته است.
مسمربن مهلهل، ابودلف، شاعر و جهانگردی عرب (ثعالبی, ۳/۳۵۲)، از طایفه خزرج است. زمان و مکان تولد و درگذشت او معلوم نیست، اما ‌تردیدی نیست که در سده چهارم قمری می‌زیسته است (دبا، ذیل ابودلف، ۴۵۸). وی به چند کشور، از جمله ایران مسافرت کرده است. ابودلف از مغرب وارد ایران شده است و سفر خود را در خوزستان به اتمام رسیده است (وامقی، ۳۵)؛ او از سال ۳۳۱ تا ۳۴۱ قمری، به مدت ده سال، به مسافرت در شهرهای ایران پرداخته است (افراسیاب‌پور، ۱۶۴).
شماری از نویسندگان پس از ابودلف خزرجی ینبوعی به وی و سفرنامه‌اش پرداخته‌اند و از وی به عنوان فرد دانشمند علاقمند به کشف چیزهای جدید یاد می‌کنند. در کتابهایی مانند یتیمه‌الدهر ثعالبی (متوفی ۴۲۹ قمری)، آثار البلاد و اخبار العباد قزوینی و معجم البلدان یاقوت، پیرامون او، سفرنامه و سفرهایش در جهان اسلام سخنانی به میان آمده است. در مورد ابودلف در کتابهای نویسندگان کهن، مقاله ابودلف آقای عنایت‌الله رضا در دایره‌المعارف بزرگ اسلامی نوشته‌ای کامل است.



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس