no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

کتاب 800 رابطه میان آیین تدفین و سفال - فروشگاه پویا فایل


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
کتاب ۸۰۰ رابطه میان آیین تدفین و سفال
pdf
دسامبر 18, 2016
296 کیلوبایت
3000 تومان
1 فروش

کتاب ۸۰۰ رابطه میان آیین تدفین و سفال


800%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%af%d9%81%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%b3%d9%81%d8%a7%d9%84_000001

رابطه میان آیین تدفین و سفال

در بسیاری از پدیده های فرهنگ بشری همچون اساطیر، ادیان، مذاهب و آیین ها و ادبیات و هنر و خلاصه آنچه که بیشتر با زندگی مردم سر و کار دارد با رمز پردازی روبرو هستیم، چرا که رمز در گذشته از معنی ویژه و بلاواسطه ای برخوردار بوده است که مستقیمآ به یک مضمون معنوی برتر که قابل تجسم نیست اشاره می کند. زبان رمزی ممکن است یک عنصر طبیعی مانند نور باشد که به عنوان رمز حقیقت به کار می رود. انسان برای آنچه می خواهد ابراز دارد قبل از نوشتن غالبآ به نشانه ها و صوری که جنبه ی توصیفی دقیق نداشتند توسل می جست. این علایم بر اثر کثرت استفاده معانی خاصی یافتند، مثلآ «چرخ» افکار آدمی را به سمت خدای آفتاب رهبری می کند یا همان گردش ماه و مهر و هم گذشت زمان؛ اما استدلال و توصیف بشر در شرح موجودیت خدای زمان و خدای خورشید ضعیف بود و همین محدودیت های اندیشه و عقل، به او زبان نشانه ها را آموخت. علایم رمزی بنابر تعداد و تاریخ و مکان پیدایش آنها به معانی گوناگون اشاره دارند و این به سبب استعداد تنوع پذیری رمزها است. تفسیر رمزها بر حسب ذهنیت و نظرگاه های مفسران تنوع پیدا می کند از این رو بررسی دقیق رمز های آیینی شاید امکان پذیر نباشد، چرا که رمز در نهاد خود چیزی مبهم و ناشناخته است. (۱) مثلآ در رموز به خاک سپاری ایرانیان برخی نشانه ها و شاکله های مشخص مرتبآ تکرار می گردند و بررسی این علایم شاید بتواند رهیافتی به سمت زیبایی شناسی و رمزشناسی زندگی گذشتگان گردد.

 

آنچه سبب می شود از آغاز عصر شهرنشینی تدفین مردگان با آدابی خاص صورت گیرد ناشی از عقاید و آیین مردمان سکنی گزین مناطق آسیایی است. تاریخ یافته های باستان شناسی به ما نشان می دهد که این مردمان به نوعی به زندگی پس از مرگ اعتقاد داشته اند و مردگان را با آدابی معین رهسپار دیار خاک می نمودند و طبق شیوه ها و آیین هایی که بی شباهت به همدیگر نیست، مردگان را با احترام و با توشه ی راه که شامل خوردنی ها- آشامیدنی ها- ظروف- ابزار کار و جنگ افزار و حتی لباس و زر و زیور و ظروف آرایشی بود در گور می نهادند.

نوع : pdf

نوع نگارش : فارسی

تعداد صفحات : ۲۰

تعداد جلد : ۱



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس