no-img
فروشگاه آنلاین پویا فایل

کتاب EFT تکنیک های رهایی ذهن - فروشگاه پویا فایل


فروشگاه آنلاین پویا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
کتاب EFT تکنیک های رهایی ذهن
pdf
ژانویه 10, 2017
2 مگابایت
3000 تومان
1 فروش

کتاب EFT تکنیک های رهایی ذهن


%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b0%d9%87%d9%86-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%da%af%d8%b1%db%8c-%da%a9%d8%b1%db%8c%da%af_000001

تکنیک رها شدن از احساسات ( EFT )

 

رهایی ذهن

ای اف تی ،  ” EFT ” ، تکنیک رهایی احساسات ، ، روش ضربه زدن ، تپینگ ، Tapping Technic ، یا Emotional Freedom Technic و نامهایی از این دست همگی بر یک مضمون از یک فن و دست یافته ای که در سی ساله ی اخیر مکشوف شده ، صحبت میکنن . این تکنیک با ضربه زدنهای پیاپی ، آرام و ملایم با نرمه ی سرِ انگشتانِ دست یا گاها با کف  دست یا استفاده از تمامی ِ کناره ی بیرونی ِ انگشتِ سبابه ، بر روی نقاطِ مردین بدن ( نقاطی که طبِ سوزنی بر روی آنها از تکنیکِ سوزن زدن استفاده میکند ) ، بدن را برای دریافت الگوهای جدید و رهایی از احساسات ِ نابهنجار یا دردها و رنجها ، فشارها و سرکوبهای اندوخته شدن در آن که توانسته اند یا میتوانند موجبات ِ عدم تعادل را در ذهن و جسم و همینطور دنیای احاطه کننده ی او را موجب شوند ، رهایی بخشیده و ترمیمی صحیح و بهنجار نماید .

این تکنیک توسط پزشکی روانشناس و درمانگر( دکتر کَلَ هَن )، به طوری کاملا اتفاقی مکشوف شد و توسط فردی به نام کریگ و همینطور دستیارانش ، انتشاری جهانی یافت و با مبتکرین و پیشروانِ این امر مانند اسمیث ( که در کار خود نابغه است و این تکنیک را با هنری جدید عرضه نموده ) ، اُرتنر که با بیانی راحت و جامع فهم برای عموم در این زمینه را موجب شده ) ، استفان و … رنگی جاافتاده به خود گرفت . در ایران در سالهای اخیر ترجمه هایی برای شناسایی این روش ِ زیبا و کارساز انجام شده که در جای خود قابل ِ قدردانی هستند اما اخیرا شخصی به نام یاسمن گلچین ، با ارائه ی سمینارهای بین المللی ، کلاسهای تخصصی و سایت ِ شخصی با انتشار کتابی ساده ولی گویا و کاربردی به نام ” تکنیک رهایی ذهن ” ، به گسترشِ این پدیده ی جهانی در بین هموطنان کمک کرده است . این کتابِ اخیر همانطور که از آن در بالا یاد شد کتابی ساده و کاربردی ایست که به شما عزیزان در امر یادگیری و به کار بستنِ حرکاتِ اولیه  و مضامینِ نوشتاریِ سناریو های برخی موارد توسط  ای اف تی ، کمکِ شایانی میکند ولی باید گفت که در خارج از ایران ، کتابهای جامع و مفصل تری در این باب رواج دارد که بسیار بنیادی تر و گسترده تر موضوع را بیان و مطرح نموده و من قصد دارم تا نکات مهمی را که در یافته های خارج از دسترس شما عزیزان قرار دارد یا به آسانی به آنها دسترسی پیدا نخواهید کرد و باید در این زمینه تجربه هایی لازم را اکتساب کرده باشید ، برایتان مفهوم کنم تا حدود زیادی درک مطلب راحت تر گشته و مسئله باز تر گردد . 

با شرحِ مطالب بالا مقدمه ی خود را خاتمه داده و به نکاتِ موثرتر در رابطه با به کارگیریِ روشِ ضربه زدن میپردازیم :

تپینگ در مواردی بسیار سریع جواب میدهد و در مواردی که از پیچیدگی های روحی ، اعتقادی ، احساسی و جسمی برخوردار است گاها با انجام ِ پیاپی ِ این روش ( حداقل انجام دادن ِ هر سناریو دو بار در روز به مدت ِ چند ماه ) مشکل گشا خواهد شد . در مورد ِ اخیری که از آن یاد شد ، این روش در کنارِ مثبت اندیشی و استفاده از دیگر تکنیکها نظیر مدیتیشن یا مراقبه ،  ریکی ، گفتنِ جملاتِ تاکیدی مثبت ، استفاده از قانونِ جذب و کمک گرفتن از نیروهای معنوی نظیر خودبرتر و … ، روشی بسیار منحصر به فرد و کاربردی تر میشود .

چرا میگوییم در کنار این روشها ؟!

اول به این دلیل که اشخاص ِ منفی گرا دوباره و دوباره در این مشکلات که آنها را با ای اف تی رها کرده اند گیر خواهند افتاد ! و برنامه ی زندگی یشان را دوباره با ابهاماتی جدید روبرو خواهند کرد ! به زبانی خودمانی تر در مورد این افراد باید گفت خانه از پای بست ویران است ، خواجه در بند نقش ایوان است ! بدیهی است که اگر ما از اصول اولیه ی سلامت و درست اندیشیدن برخوردار نباشیم ، دائما خود را در ورطه ی مشکلات میاندازیم پس بهتر اینست که ریشه را ترمیم کنیم و همزمان نیز در پی ِ درمان مشکلات ِ قدیمی مان باشیم . دلیل ِ دیگر برای به کار گیری توام روشهای مثبت اندیشی و غیره که یاد شد ، این است که  اگر شخصی با مفاهیم و مضامینِ گفته شده آشنایی نداشته باشد ، عموما چون در کار ِ زندگی ِ خود همواره سردرگم است و اصل و فرع ، خوب و بدِ اعمال ِ ناشی از کارمای منفی و مثبت ، ایجاد ِ قوانین ِ جذب و … را نمیداند ، به الطبع کارهایی را که انجام میدهد از پختگی ِ تمام و کمال نشات نمیگیرد تا او را به صورتی زیبا و تمام عیار به هدفش نزدیک کند ، نتیجتا هی میبافد و هی میشکافد و هیچگاه به بافته ی طرح واهی یی که در نظر دارد ، به درستی و تمامیت نخواهد رسید !

به اعتقاد من استفاده از تمامیِ این تکنیکها حالتی تکمیلی یا مکمل را در شخص موجب میشوند که به رشد روحی و دریافتی سریع تر برای او ، رسیدن به خواسته اش را موجب میگردد ، گو اینکه هستند کسانی که بدون بینشی مثبت هم در اموری که خواستار رهایی احساسات دردآورشان با تکنیک ای اف تی هستند ، گام برداشته و در آن زمینه ی بخصوص با پشتکار جوابی سریع و مثبت گرفته اند. 

به عنوان موجودیت بشرگونه یمان ، این را از سالیان طی شده ی عمر به وضوح آموخته ایم که برای رسیدن به چیزهایی بزرگ ، باید صبور بود ، همت گذاشت و نتیجه را در بر کشید ولی ذهنمان و علاقه ی رسیدنِ به آرزوهایمان ، چنان اشتیاقِ کاذبی در ما را موجب میشود که در برابرِ دریافتِ آرزوهایمان بی طاقت و عجول میشویم و از هر تکنیکی انتظار داریم معجزه ی یک شبه ی خود را در هر موردی ، کوچک و بزرگ ، مفید یا مضر ، برایمان به ظهور رساند !! از آنجا که ما در عالمِ فیزیکی زندگی میکنیم ، هر چیز برای شکل گرفتن از حالتِ انرژی و به بعدی مادی واقع شدن یا پدیداری در عالم فیزیکی ، نیاز به مدت زمانی جهت شکل یافتن دارد . در عالم روح و ابعادِ بالاتر شما با تجسم  در عالم ِ ماورا یا روحانی میتوانید به هر چیز بلافاصله برسید ولی در عالم فیزیکی ، نیاز به زمانی فیزیکی برای تشکیل و جذبِ خواسته هایتان به سمتِ خود و تشکیلِ ساختارِ آن از عالمِ انرژی به عالمِ ماده دارید ؛ برای همین امر ، صبور بودن و پشتکار داشتن ، تمرین را ادامه دادن و مثبت بودن راهگشای محض است و در زمانی نه چندان دور ، رسیدن به آمالی که خود در ذهن پرورده اید و به سمتِ خود جذب کرده اید ، بی برو برگرد ، در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

نوع : pdf

نوع نگارش : فارسی

تعداد صفحات : 168

تعداد جلد : 1



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوسته وردپرس